Want to share this Foto on another web-site or blog?

Paste one of the following lines in to your site, blog or profile page..

Script:

HTML (for myspace, bebo etc):

BBCode (for message boards/forums):
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Selamat Hari Raya
Mail this Foto to a friend
Search BoardTracker for..
Selamat Hari Raya



Next >
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Wednesday, 7-Oct-2009 02:07
GAMBAR RAYA - 1ST DAY RAYA KAT KLANG, RAYA KE2 BALIK N9.


Assalaamualaikum Semua!

Cerita Raya yang baru dapat diupdatekan hari ini.

Raya tahun ini kita sambut serba sederhana saja. Perabut,langsir takda tukar. Malah alihkan perabut ke stail lain pun tak buat. Takleh nak tukar gaya dah..ruang tamu kita tu tak besar mana...jadi..gitulah gayanya dari dulu dan kini...paling boleh tukar kerusi tu je...TV memang situlah letaknya...biasalah rumah kecik macam kita nie....lainlah kalau ada ruang tamu yang luas...macam2 stail boleh diubah..alih sini ..pindah sana....he..he...

Kerusi panjang kita..tempat paling suka dia orang duduk baring lepak berebut masa nak tengok TV pun kain balutnya kusyen tu dah uzur nampaknya..dah terkoyak pun ada.......so seminggu sebelum raya pergilah tanya kedai repair perabut tu berapa harga kalau nak tukar baru semua sarung satu set tu. Wau terkejut kita dibuatnya...harganya RM1700.00....kalau kerusi Cleopetra tu satu je RM700.00. Aduhai...tak berbaloi pulak rasanya......baik beli satu set kerusi baru je (tapi kerusi lain elok lagi)......harga repair lebih kurang sama dengan harga kita beli baru. Tak sempat, raya pun dah dekat, so biarkanlah dulu....tengah fikir lagi...sampai hari ini....tak repair tak beli pun yang baru lagi. Orang datang raya bukan nak tengok kerusi..kecuali mau jumpa dan makan aje...kalau ada yang perasan kerusi tu dah teruk ....biarlah...( tapi so far dia orang yang datang rumah tak kesah pun). Lepas raya baru2 nie ada gi intai kerusi kat kedai perabut saja tenguk-tenguk dulu .cuci mata aje..lagipun tengah2 bulan raya nie duit pun dah ciput.....tunggulah raya tahun depan.....itupun kalau ada duit yang terlebih..he..he...

Pakaian anak2 tu biasalah...sepasang baju tradisional dan 2 pasang baju moden. Cuma Untuk zakwan sepasang baju Melayu, 2 helai baju kemeja dan 2 helai T-Shirt, Jeans 2 helai. Kasut Ira dan Zakwan sepasang aje seorang. Izzati beli dua pasang ,untuk dia nie tak raya pun kena beli kasut...kerap pakai kasut kemana-mana maklumlah dah besar sikit..jalan pun dah lebih kot.

Hidangan pagi raya kita masak rendang ayam 4 ekor dan ketupat nasi. Hari Raya pertama kita beraya dirumah dan kemudian pergi rumah kakak kita Ana..dia buat nasi dagang..lama lepak rumah kak Ana..petang baru balik. Lepas tu Su datang kejap. Lepas Maghrib pergi jalan dan beraya rumah abang Zali di Shah Alam.

Raya kedua kita balik Negeri Sembilan , kampung suami. Kita beraya kat kampung nie
selama 3 hari je..sepatutnya pada 23.09.09 dah balik Klang tapi Izzati tiba2 tak sihat..angin kot....dia kena sakit perut dan muntah2 so bawa ke klinik kerajaan Johol. Rehat satu hari lagi hingga Izzati pulih dan esuk 24.09.09..Khamis baru balik Klang.

Dah rezeki..sebaik sampai rumah lepas lepak dan rehat jap..Normi (Sepupu tu ) call ajak datang raya rumah..dia ada masak nasi dagang....So pergilah beraya kat rumah Normi..di Bandar Putera , senang takyah masak.

Jom layan gambar raya ...gambar pun banyak yang tak berapa terang..banyak gambar kat kg lupa ambil dari laptop Izzati...so ini ajelah yang ada........

Sempat ambil gambar rendang aje..itupun belum kering lagi.






Anak-anakku di Hari Raya...


ini masa gi Raya kat rumah Kakakku Ana...tarikh should be 20.09.09 (Salah taip tu)






Berhari rayalah ni ya......


Sebelah malam pergi beraya pulak rumah abangku Zali di Shah Alam...lupa pulak nak ambil gambar abangku dan Kak Inah..Masa kita pergi tu..tunang anak buahku Wan pun ada...dengarnya bulan 12 ini akan adakan majlis perkahwinan. Sorang je tak jumpa anaknya Faiz..kena kerja...





Inilah Hari Raya kedua on the way nak balik kampong...21.09.09.



Sampai rumah Busu..Pak Ngah ada..lepas tu sama2 pergi beraya rumah Pak Long .



Lepas tu pergi beraya pulak rumah Achik Nordin di Air Mawang.







Lepas tu balik rumah Mak Busu..lepak tidur...penat..
Esuknya....22.03.09...pergi beraya rumah Siah di Simpang Air Mawang dan kemudian
ke Tumang semula..Kak Liza buat Birthday untuk anak2nya......













Lepas pergi Tumang ada gi jalan ke Tampin..dan rumah sedara Kak Saadi tapi takda
gambarlah...lepas tu balik rumah Mak Busu.

23.09.09 - Tak Jadi balik Klang..Izzati tak sihat ....bawak gi klinik....





24.09.09....Jom balik Klang....





Masa kat Rumah Normi di Bandar Putera,Klang. Tarikh tu .24.09.09..salah taip lagi....



Oklah dah panjang sangat nie...hingga bertemu lagi...dengan entry tetamu yang dtg dan siapa yang datang rumah....sekian ..salam buat semua.









© Pidgin Technologies Ltd. 2016